Meer leads door middel van een chatbot
In de sector van handel en groothandel zijn er talloze producten die aangeboden worden. Doordat klanten vaak door de grote hoeveelheid producten niet alles kunnen vinden of omdat er andere vragen zijn breken klant soms de online zoektocht af. Hierdoor mist u verkopen doordat klanten niet willen wachten op antwoord via de mail. Een chatbot kan deze online zoektocht vergemakkelijken door de klant binnen één seconde een antwoord te geven zodat de klant weer verder kan. Hierdoor blijven klanten langer op de site en zullen er daardoor nog meer verkopen plaatsvinden.
Wat doet de chatbot
De chatbot is een widget dat op elke gewenste pagina tevoorschijn kan komen. De chatbot is een geautomatiseerde gesprekspartner en geeft dus altijd binnen één seconde antwoord op de klant. De bot weet welke antwoorden hij moet geven doordat deze voorafgaand aan de live-gang is gevuld door onze chatspecialisten. Doordat het bedrijf dat zich bevindt in deze sector al weet welke vragen vaak gesteld worden kunnen deze doorgevoerd worden in de chatbot. Het is dus eigenlijk een chatbot die een antwoord geeft op de veel gestelde vragen (FAQ). Dit kan gaan om vragen zoals, betalingsmogelijkheden, levertijden, productinformatie etc. De chatbot zal elke keer weer worden geüpdate zodat de bot steeds meer vragen zal kunnen gaan beantwoorden en dat de antwoorden ook op zichzelf up-to-date blijven.
Handel en groothandel
Deze sector zal een grote toegevoegde waarde gaan ervaren van een chatbot op de website. Door de grote hoeveelheid informatie en producten die er op de site staan is vaak ook de veel gestelde vragen (FAQ) pagina niet goed te vinden. Doordat u met de chatbot nu de mogelijkheid hebt om deze pagina op elke pagina te laten meebewegen is deze steeds veel beter te vinden en zullen er minder klanten van de site verdwijnen omdat ze nu niet te lang moeten wachten op een antwoord.